
سازماندهی کلاس درس برای روش تدریس جیگ ساو
جرج جاکبز، مشیل پور ولاوان این (2011) در ترتیب بندی کلاس درس برای یادگیری مشارکتی بیان میدارند که جهت سازماندهی کلاس درس یا مشارکت موثر، جنبههایی نیاز است که مورد ملاحظه قرار گیرند. دانشآموزان نیاز به نشستن نزدیک به هم دارند و امر سهیم شدن در مواد آموزشی و استفاده از گفتگوی مناسب که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند را تسهیل مینماید.
ترتیب نشستن خود باید مولد مشارکت باشد اغلب شاهد بوده ایم که یک گروه عملکرد مشارکتی خوبی نداشته این فقط به خاطر اینکه نحوه نشستن افراد در گروه به صورت مناسب نبوده است. به عنوان مثال یک دانشآموز خیلی دور از گروه قرار گرفته است و دانشآموز دیگری چنان نشسته که به آسانی قادر به برقراری ارتباط با دیگر افراد نیست شکل زیر دو نوع نشستن را بیانگر است.
در کلاس درس ترتیب نشستن افراد باید به گونهای باشد که فضا برای چرخیدن در اطراف کلاس درس برای دیدن همه افراد در گروهها وجو داشته باشد به طور ایده آل معلم باید فضایی بین گروهها داشته باشد و جایگاهی که بتوان به طور راحت کل گروه را در نظر داشته باشد شکل زیر نشستن و ترتیب بندی مطلوب کلاس را نشان میدهد.
دانشآموزان در طول کلاس نباید از جای خود حرکت کرده و مزاحم کار گروههای دیگر شوند اگر هم حرکتی لازم شد باید به آرامی به گونهای صورت گیرد که مزاحمتی برای دیگر دانشآموزان ایجاد نکند.
در این طریقه نشستن اعضای گروه دارای شماره میباشند شمارههای 1 و 2 و 3 و 4 همه دانشآموزان که دارای شماره مشابهی میباشند یعنی فرضا همه آنهایی که شماره 1 گروهها میباشند در یک مکان مشابه از گروه مینشینند. برای مثال همه افرادی که دارای این شماره میباشند در صندلی جنوبی جایگاه گروه قرار میگیرند. این امر برای دانشآموزان ساده تر و برای معلم جهت فهمیدن این که ه رعضو گروه شماره چند است مفید میباشد (قتاش، 1383).
لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:
More Stories
ادامه تحصیل در کشور کانادا
پایان نامه درباره حقوق متهم/منابع حقوق متهم
شناسايي ادله ديجيتال//پایان نامه ادله دیجیتالی