“از بین بردن چربی های شکمی | تغذیه سالم”

نابود کردن چربی های شکمی

اگه می خواین چربیای بدن خود رو کم کنین و این کاهش موندگار باشه، از یه برنامه کاهش وزن کم کم پیروی کنین.

دکتر مینو فروزانی : با بیان اینکه چربی شکمی فقط به لایه زیر پوست محدود نمی شه، گفت: عمق این چربیا اونقدر زیاده که اعضای داخل شکم رو هم محاصره می کنه.  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: هرچند که چربی زیر پوست از دید زیبایی و تناسب اندام ایجاد مشکل می کنه، اما چربیایی که دور و بر اندامای داخلی تجمع پیدا می کنن به مراتب خطرناک تر هستن.

 فروزانی خاطر نشون کرد: مریضیای قلبی – عروقی، دیابت نوع ۲ و بعضی شکلای جور واجور سرطان از مشکلاتیه که در اثر وجود این چربیا واسه سلامتی درست می شن.  ایشون با تاکید بر اینکه رابطه معنی داری میان چربی شکمی و مرگ زودرس هست، گفت: تحقیقات ثابت کردن که حتی اگه فردی وزن کلی و تناسب وزن به قد مناسبی داشته باشه، اما با مشکل تجمع چربی شکمی مواحه باشه، بازم در خطر مرگ به وجود اومده به وسیله مریضیای قلبی -عروقی قرار داره.

 فروزانی با اشاره به اینکه می تونین چربی شکمی خود رو از راه های جورواجور از جمله ورزشای موضعی کنترل کنین، گفت: انجام ورزشای موضعی تنها راه نابود کردن این چربیا نیس.  به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که واسه کاهش چربی هایی که دور و بر اندامای داخلی شما رو پوشونده ان، به کار گیری راه هایی که منتهی به کاهش وزن کلی بدن می شن، تاثیردارن. ایشون واسه مقابله با چربیای دور شکم توجه به رعایت نکاتی رو لازم دونست و گفت: رژیم غذایی سالمی داشته باشین.

 تلاش کنین بیشتر از غذاهای شامل سبزیجات استفاده کنین. میوه ها، غلات، لبنیات کم چرب، و پروتئینای کم چرب رو هم یادتون نره. مصرف چربیای اشباع شده که در گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، پنیر و کره پیدا میشه رو محدود کنین.

 فروزانی بر کم شدن اندازه مصرف وعده های غذایی تاکید کرد و گفت: حتی اگه تلاش کنین از مواد غذایی سالم استفاده کنین، به هر حال پرخوری باعث دریافت اندازه زیادی انرژی می شه که در نتیجه وزن و مخصوصا چربیای دور شکم رو زیاد می کنه.

این دکترای تغذیه اعلام کرد: در خونه، وعده های غذایی خود رو کم حجم در نظر بگیرین و در رستوران، یه پرس غذا رو با کس دیگه ای شریک شید یا نصف غذا رو بخورین و باقی رو به همراه خود به خونه ببرین. ایشون با اشاره به اینکه باید واسه کاهش چربی های دور شکم فعالیت فیزیکی رو در برنامه روزانه خود بذارین، گفت: واسه رسیدن به نتیجه مطلوب، فعالیتای سبک و هوازی، مانند پیاده روی به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته یا دویدن سبک به مدت ۷۵ دقیقه در هفته پیشنهاد می شه.

 اگه قصد کاهش وزن یا رسیدن به بعضی اهداف وزنی و تناسب اندام خاصی رو دارین، شاید لازم باشه بیشتر و جدی تر ورزش کنین. فروزانی در آخر گفت: اگه می خواین چربیای بدن خود رو کم کنین و این کاهش موندگار باشه، از یه برنامه کاهش وزن کم کم پیروی کنین. کاهش هفته ای یه کیلوگرم از وزن بدن ایده آل حساب می شه. بهتره قبل از شروع کاهش وزن با یه متخصص و یا کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مشورت کنین.

جفت و جور و جمع آوری : گروه سلامت پرداد /

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *