از بین بردن چربی شکم با ۵ ادویه تند و تیز | تغذیه سالم

نابود کردن چربی شکم با ۵ ادویه تند و تیز

نابود کردن چربی شکم با ۵ ادویه تند و تیز

مصرف مقداری ادویه می تونه چربی احشایی شکم رو هدف قرار داده و نفخ رو کم کنه و به طول کلی زندگی و چاقی افراد رو تا ۱۱۰ درصد بهتر کنه. از امروز به بعد واسه نابود کردن چربی شکم، غذاهایتان رو با این اودیه ها مزه دار کنین.

بهترین اودیه ها واسه نابود کردن چربی شکم

هدف این اودیه ها  نابود کردن یا دست کم کاهش *چربی احشایی شکم و کاهش نفخ است. بعد از خوندن این مقاله حتما اونا رو در دستور آشپزی خود اضافه می کنین.
* چربی احشایی شکم visceral belly fat:یا چربی شکمی یه جور از چربی بدنیه که در شکم هست و ارگانای بدن رو محاصره میکنه . همه افراد مقداری از اونو دارن مخصوصا کسائی که فعالیت بدنی ندارن , همیشه در شرایط استرس قرار دارن و یا رژیم نادرستی دارن.
نوع دیگری از چربی که زیر پوست ساخته می شه ( چربی زیرپوستی ) اثرات منفی کمتری بر سلامتی داره و راحت تر از چربی احشایی  میشه اونو از دست داد . واقعا , ذخیره زیادتر از اندازه چربی احشایی با خیلی از مشکلات سلامتی مانند بیماریای قلبی عروقی , دیابت نوع ۲ و افزایش فشار خون در ارتباطه.
یه مطالعه رفتاری که روی بزرگسالان با اضافه کردن گیاهان و اودیه ها به جای نمک واسه طعم دار کردن غذا انجام شد نشون داد که در این رژیم مصرف سدیم حدود ۱۰۰۰ میلی گرم در روز کاهش پیدا کرده بود.
حتی اگه نمی خواین با مصرف اودیه ها رگای خونی تون رو خوشحال کنین باید بدونین که مطالعه گذشته نشون داده که مصرف مقداری ادویه می تونه چربی احشایی شکم رو هدف قرار داده و نفخ رو کم کنه و به طول کلی زندگی و چاقی افراد رو تا ۱۱۰ درصد بهتر کنه. از امروز به بعد واسه نابود کردن چربی شکم، غذاهایتان رو با این اودیه ها مزه دار کنین.

۱. نابود کردن چربی شکم با زنجبیل  Ginger

من نمی تونم تایید کنم که کنفوسیوس Confucius سیکس پک داشته ( یا یه شکم گرد و گرد ) ولی این فیلسوف افسانه ای چین به همراه هر وعده غذایی خود زنجبیل استفاده می کرده. الان دلایل علمی ای هست که زنجبیل می تونه تعدادی از علایم مشکلات دستگاه گوارش رو بهتر کنه. علاوه بر دل درد، مطالعه ای که در مجله Gastroenterology and Hematology چاپ شده نشون میده که زنجبیل توانایی منحصر به فرد در تخلیه معده داره.
زنجبیل تازه رنده شده یه طعم دهنده خوشمزه و طعم دهنده ای عالی واسه سس سالاد است یا می تونین به عنوان آرامش دهنده دستگاه گوارش تون از چای زنجبیل استفاده کنین.

۲. نابود کردن چربی شکم با فلفل مشکی  Black Pepper

با پیپرینPiperine ، نینجای آب کننده چربی شکم آشنا شید! پیپرین عامل طعم و بوی فلفل مشکی است. پیپرین قرن هاست که در طب شرقی واسه درمان بیماریای جور واجور از جمله التهاب و مشکلات شکم استفاده میشن. و مطالعه حیوونی گذشته نشون داد که پپپرین توانایی دخالت در تشکیل سولای نوین چربی رو داره – واکنشی که به نام ادیپوجنسیس adipogenesis شناخته می شه، که نتیجه اون کاهش اندازه دور کمر، کاهش چربی بدن و کاهش سطح کلسترول است.
گوشت گریل شده و سالادتون رو با کمی پودر فلفل مشکی مزه داره کنین تا دور کمرتون از شما سپاسگذار باشه.

۳. نابود کردن چربی شکم با دارچین  Cinnamon

دارچین حاولی آنتی اکسیدان هایی قوی به نام پلی فنل polyphenols است که ترکیبات بدن رو تغییر داده و حساسیت به انسولین رو بهتر کنه. یه مطالعه حیوونی در مجموعه  Biochemistry and Biophysics نشون داده اضافه کردن دارچین به رژیم غذایی باعث نابود کردن یا کاهش تجمع چربی شکم می شه. و یه سری مطالعه چاپ شده در مجله آمریکایی Clinical Nutrition نشون داد که اضافه کردن یه قاشق چایخوری دارچین به یه وعده غذایی نشاسته ای می تونه به اثبات قند خون کمک کنه و بالارفتن یهویی سطح انسولین رو متوقف کنه.
دارچین رو روی پرک جو دوسر صبحونه تون بپاشید یا به اسموتی خود اضافه کنین تا دور کمرتون کوچیک تر شده، کمتر گرسنه شید و اشتهایتان کنترل شه.

اگه می خواین بیشتر بدونین : پلی فنل (polyphenols) چیه؟

۴. نابود کردن چربی شکم با فلفل کاین Cayenne pepper

غذاهای خیلی تند باعث می شه زود به زود به دستشویی برید ولی ثابت شده کمی تندی کپسایسین capsaicin (ترکیبی که باعث تندی زیاد فلفل چیلی می شه) کاهش چربی شکم رو بهتر می کنه، اشتها رو سرکوب کرده و ترموژنز thermogenesis (توانایی بدن واسه سوزوندن غذا به عنوان منبع انرژی) رو زیاد می کنه. یه مطالعه منتشر شده در مجله Clinical Nutrition نشون داد که مصرف روزانه کپسایسین کاهش چربی شکمی رو بهتر کنه. و مطالعه دوم که به وسیله محققان کانادایی انجام شد نشون داد مردانی که غذاهای تند مصرف می کنن نسبت به بقیه در وعده غذایی بعدی ۲۰۰ کالری کمتر مصرف می کنن.
کپسایسین رو می تونین در سس تند پیدا کنین ولی سسا شامل نمک هستن و فقط چند بار فشار روی ظرف سس می تونه حدود ۲۰ درصد مقدار سدیم مورد نیازتون رو تامین کنه پس واسه مصرف کمتر نمک بهتره از کمی پودر فلفل برای مزه دار کردن ماهی گریل شده، گوشت و تخم مرغ استفاده کنین.

۵. نابود کردن چربی شکم با دانه خردل Mustard Seed

خردل رو به غذای خود اضافه کنین و حس سوزوندن رو واقعا احساس کنین! محققان موسسه پلی فوت وفن آکسفورد انگلستان فهمیدن که با مصرف ۱ قاشق چایخوری خردل ( حدود ۵ کالری ) می تونین تا چندین ساعت بعد از غذا متابولیسمتان رو تا ۲۵ درصد زیاد کنین. نه فقط این مطالعه بلکه مطالعه ای که در مجله آسیایی Clinical Nutrition منتشر شد نسان داد که بافت چربی احشایی موشایی که رژیم غذاییشان همراه با خردل بود نسبت به وقتی که مکمل روغن خردل استفاده می کردن، کاهش پیدا کرده بود. خاصیت کاهش چربیای شکم خردل می تونه به دلیل وجود آلایل ایزوتیوسیانات allyl isothiocyanates باشه، یه ماده *فیتوکمیکالا phytochemicals که باعث ایجاد طعم خاص خردل می شه. فقط تلاش کنین از اجناس خالص و کم کالری خردل استفاده کنین ( دانه خردل و سرکه خردل ) و از مصرف سسای زرد و عسلی خردل دوری کنین.
*مواد شیمیایی گیاهی، مواد مؤثر در گیاهان دارویی، فیتوکمیکالا یا گیامغذی phytochemicals: (برگرفته از واژه phyto به معنی «گیاه» در زبون یونانی) ترکیباتی شیمیایی هستن که بطور طبیعی در گیاهان بوجود میان و معمولاً اشاره به ترکیباتی دارن که بیشتر اثرات پزشکی دارن تا تغذیه ای. بعضی از این مواد عامل بوجود اومدن رنگ و دیگه ویژگیای ارگانولپتیک، مثل رنگ تند بعضی میوه ها یا بوی سیر، هستن. فیتوکمیکالایی چون کاروتنوئیدها یا زردینها از اهمیت زیستی بالایی بهره مند هستن، با اینکه شاید ارزش غذایی بالایی نداشته باشن. شمار فیتوکمیکالا در طبیعت ممکنه بیشتر از ۴٬۰۰۰ نوع جور واجور باشه.

جفت و جور و تدوین:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

.

منبع : seemorgh.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه
  • قوی ترین ادویه چربی سوز بدن

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *