از بین بردن چربی شکم با روش های ساده | رژیم غذایی

نابود کردن چربی شکم با روشای ساده

چربی شکم با بعضی روشای ساده برطرف می شه اگه می خواین به روند چربی سوزی در بدنتون کمک کنین می تونین از یوگا، ورزش و تمرینات موضعی و وزنه های سنگین استفاده کنین. جدا شدن چربیا از عضلات نیازمند برنامه ریزی غذایی مناسبه که درادامه در اختیارتون قرار میدیم.

« می خواین سریع تر چربیا رو از عضلاتتون جدا کنین؟ پس این کارا رو انجام بدین تا به چربی سوزتان سرعت داده شه:

یوگا تمرین کنین

یوگا واسه مقابله با استرس که عامل شناخته شده ای واسه تجمع چربی شکم و کندی سوخت و ساز است، عالیه. پس با تمرین یوگا، با استرس مقابله کنین.

واسه وعده های غذایی تون برنامه ریزی کنین

به خودتون اجازه ندین که وعده ها رو آسون بگیرین. به طور جدی به دنبال وعده های غذایی متعادل و سالم باشین و قبلا اونا رو آماده کنین. اگه واسه وعده های غذایی تون برنامه ریزی کنین، خیلی راحت تر می تونین به اون بچسبید.

بیشتر آب بخورین

رژیم آب یکی از رژیمای شناخته شده اما احتیاجی به پیروی از رژیم آب ندارین فقط از نوشابه، الکل و نوشیدنیای ورزشی دوری کنین و بچسبید به نوشیدن همون آب سنتی خودمون.

به سرعت بدوید

چربی سوزی با دویدن یکی از بهترین راهکارهای کاهش وزن است. به سرعت تموم دویدن، بدن رو مجبور می کنه تا در طول و پس از ورزش بیشتر انرژی بسوزونه. هم اینکه علاوه بر سیستم قلبی عروقی، واسه عضلاتتون هم خوبه. این تمرین، سوخت و ساز بدنتون رو زیاد کرده و سریع تر از آهسته دویدن چربی سوزی می کنه.

بیشتر بخوابین

کمبود خواب از روی زور و اینکه دیگه چاره ای نیس باعث زیاد شدن وزن می شه؛ چون که بدن شما، گرسنگی رو با خواب آلودگی اشتباه میگیره. با ۸ ساعت خواب کامل در شب، جلوی هوس کردن هاتون، افزایش اشتها و انتخاب غذاهای بدون ارزش غذایی رو میگیرین.

ورزش کنین

می خواین بدون انجام تمرینات سخت و غیر قابل تحمل وزن کم کنین؟ پس ورزش کنین و واسه بدنتون بیشتر وقت بذارین. ورزشا معمولا تاثیر بیشتری از تمرینات کاردیو دارن و بیشتر هم چربی سوزی می کنن.

از تمرین موضعی دوری کنین

قرار نیس که فقط چربی شکم، بازو یا پاهاتون رو آب کنین. بر چربی سوزی کلی بدنتون و تمرین با وزنه تمرکز کنین. اینجوری خیلی سریع تر چربی سوزی می کنین.

با وزنه های سنگین تر تمرین کنین

چی می شه اگه کمی هم عضله بیارین؟ با وزنه های سنگین تر در ستای ۱۲ و ۱۵ تایی تمرین کنین تا رشد عضلاتتون رو تماشاگر باشین. عضلاتتون که رشد کنه، چربی سوزی خیلی ساده تر می شه.

برنامه رو تغییر بدین

اجازه ندین که بدنتون به یه تمرین خاص عادت کنه. چیزها رو تغییر بدین! مثلا تعداد تکرار ستا، وزن وزنه ها و گروه عضلاتی که تمرینشان می دید رو تغییر بدین. هر چهار تا شش هفته، زمان تغییر فرا می رسه.

پیشرفت تون رو زیر نظر داشته باشین

می خواین راست قامت و باریک اندام باشین؟ زیر نظر داشتن پیشرفت تون کمک می کنه تا ببینین تا چد به هدف تون نزدیک شدین. کمک می کنه تا عادات بد قدیمی رو ترک کنین و عادات نوین خوب رو ادامه بدین.

یکی از دوستان تون رو همراه کنین

بهترین راه واسه این که در تمرین تون جدی شید، اینه که کس دیگه ای رو هم هل بدین تا اونو بکنه. چه با هم تمرین کنین و چه به هم یاد بدین، می بینین که تمرین گروهی خیلی در چربی سوزیی سریع تر موثره.

بیشتر راه برید

واقعا همه جا باید ماشین ببرین؟ اگه می تونین تا مقصد راه برید، پس معطل چه هستین؟ اگه نه، دوچرخه سواری که می تونین بکنین؟ فقط وقتی از اتومبیل تون استفاده کنین که جدا نیاز باشه.

وعده های غذایی تون رو زیر نظر داشته باشین

فقط مواد مغذی سالم و لازم رو به بدن تون برسونین. مقدار مصرف چربی، پروتئین و کربوهیدرات رو متعادل کنین و هر یک کالری رو حساب کنین. یه بدن خوش اندام بیشتر از این که در باشگاه ساخته شه، در آشپزخانه ساخته می شه! پس وعده های غذایی تون رو زیر نظر داشته باشین تا بدونین دقیقا چه می خورید.

به وقتش غذا بخورین

خوردن غذا قبل از تمرین، به شما کمک می کنه تا در طول تمرین انرژی بیشتری داشته باشین و صرف یه وعده غذایی پس از ورزش هم به شما اطمینان میده که مواد لازم بدن واسه بازسازی عضلات و ریکاوری تامین می شه. در مورد عضله سازی این دو وعده غذایی اهمیت زیادی دارن، هم اینکه باعث چربی سوزی سریع تر هم می شن.

از جا بلند شین

فقط بدین دلیل که جلوی تلویزیون نشستن لذتبخشه، دلیل نمی شه انتخاب صحیحی باشه. هر چی زمان بیشتری رو به بیکاری سپری کنین، بدنتون کندتر می شه. پس فعالیت تون رو زیاد کنین تا بیشتر چربی بسوزونین.

اگه این کارا رو انجام بدین، می بینین که چربی هاتون پا به فرار می ذارن.»

مجله سلامت

.

منبع : hidoctor.ir

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *