از بین بردن مشکلات بی خوابی با مواد غذایی ساده | رژیم غذایی

نابود کردن مشکلات بی خوابی با مواد غذایی ساده

نابود کردن مشکلات بی خوابی با مواد غذایی ساده,چی بخوریم تا راحت بخوابیم؟
اگه از بی خوابی بیشتر از اندازه رنج می برید و نمی تونین به اندازه کافی بخوابین شاید ساعت بیولوژیک بدنتون نیاز به تعمیر داره!

حالا خوبیش اینه باید گفت که تنظیم دوباره ساعت خوابِ بدن، کار خیلی سختی نیس چون که طبق مطالعه ای که جزئیات اون در مجله Cell Reports منتشر شده، با خوردن بعضی «شب چره » ها (هله هوله های شبونه) قبل از خواب میشه اونو دوباره تنظیم کرد.

کارشناسان در این مطالعه به این نتیجه رسیدن انسولین بر ژن اصلی تنظیم خواب موسوم به PER2 در موشا اثر میذاره. این مسئله باعث شد تا اونا به این نتیجه برسن که ترکیباتی که دلیل ترشح انسولین می شن ممکنه دلیل سلامت الگوی ساعت بدن در آدم هم بشه.

هم اینکه از اونجا که کربوهیدرات دلیل افزایش ترشح انسولین می شه می تونه چرخه ژن PER2 رو هم در بدن آدم تنظیم کنه پس هر وقتی که بخواین می تونین احساس خواب آلودگی کنین.

خوردن شب چرهای زیر رو واسه داشتن خوابی راحت و بدون کوچیکترین اضافه وزنی پیشنهاد می کنه اما باید توجه داشت که از این تنقلات فقط به اندازه یه وعده کوچیک بخورین نه اینکه به اندازه یه وعده کامل غذایی هله هوله بخورین.

معجون موز و فندق با شیر کم چرب

این معجون پر از کربوهیدراته که به شما کمک می کنه تا ریتم ساعت خواب خود رو بهتر تنظیم کنین. شیر کم چرب هم پر از «تریپتوفان» است که این ماده در مغز به «سروتونین» و «ملاتونین» تبدیل می شه و می تونه اثر آروم بخشی داشته باشه.

گیلاس

این میوه در واقع پر از کربوهیدراته طوری که هر فنجون گیلاس حدود ۲۴ گرم کربوهیدرات داره. گیلاس هم اینکه یکی از محدود منابع طبیعی «ملاتونین» حساب می شه. این هورمون به تنظیم چرخه خواب کمک می کنه. باحال اینجاس که یه فنجون گیلاس تنها ۱۰۰ کالری انرژی داره.

دسر ماست یخ زده

در گرمای تابستون یکی از خوراکیایی که قبل از رفتن به تختخواب خیلی می چسبد، دسر ماست یخ زده. این دسر که دست کم هشت تا ۱۰ درصد از کلسیم لازم روزانه بدن رو هم در خود داره به تولید «ملاتونین» و در نتیجه تنظیم خواب کمک می کنه.

هم اینکه بدن شما اندازه بالای تریپتوفان جذب می کنه که در غذاهای پر از پروتئین هست.

بیسکوئیتای سبوس دار

اگه عادت دارین قبل از خوابیدن نوعای جورواجور چیپس بخورین، به جای اون بیسکوئیتای سبوس دار رو امتحان کنین. این بیسکوئیتا که از آرد ۱۰۰ درصد کامل و شامل سبوس غلات جفت و جور شدن نه فقط پر از کربوهیدرات هستن بلکه یه منبع بسیار غنی ویتامین B حساب می شن. این ویتامین از بی خوابی جلوگیری می کنه.


کره بادام و نون

اگه دنبال یه راه ساده تر واسه رفع مشکل بی خوابی هستین، هیچی به اندازه یه برش نون کامل (نون سبوس دار و جفت و جور شده از آرد کامل) به همراه یه قاشق کره بادام به شما کمک نمی کنه.

بادام پر از منیزیمه که این ماده ضمن آرامش عضلات دلیل خواب آلودگی هم می شه. این خوراکی سریع ترین و آسون ترین روش واسه افزایش ترشح انسولین هم حساب می شه. 

.

منبع :gahar.ir

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *